Elavbrott

Igår när jag skulle gå och lägga mig, slocknade hela Öregrund. Och dessutom hade jag inget batteri på mobilen. Jag som skulle ladda den. Men men. Vad allt är skört utan el. Det blir verkligen stillestånd överallt. Inget fungerar. Tänkte att jag kunde ju lägga mig och läsa, jo eller hur?! Hur skulle jag se något? Men hittade sen en av våra pannlampor i hatthyllan. Men hur dum känner man sig inte när man knatar runt med en pannlampa i en lägenhet mitt i natten?! Men jag hörde att nästan hela Roslagen var nedsläckt i natt.

Men livet är egentligen väldigt skört utan el. Hemma hos mamma och pappa finns det iaf vedspis så man kan få varmt i huset och varm mat. Men i en lägenhet med elspis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback