Ålder

Egentligen har ålder någon betydelse?! Eller är det bara siffror på ett papper?! Fast mognad är ju en helt annan grej. Fast samtidigt är man ju inte varken fysiskt eller psykiskt utvecklad på samma sätt som någon som är 10 år äldre. Så är det ju faktiskt. Man har inte gått igenom lika mycket som någon annan som är 5-10 år äldre. Det finns mer erfarenhet och så hos äldre. Så vad söker man egentligen hos yngre personer när det gäller kärleksförhållanden? Är det just att dom är yngre eller är det ren desperation att man inte får något annat? Eller ä'r det bara för att ta någons oskuld? Eller är det just kärleken? Fast kärleken är ju blind. Men samtidigt. Man kan vara jätte kär eller kåt i någon som är bra mycket yngre, men fungerar vardagen? Raggar man på någon bara för att den får gå på systemet eller har en egen lägenhet? Vad är det egentligen som drar? Eller är det att denna äldre är så snäll och säger inte nej? Och då kan få sig ett knull?! Ja inte vet jag. Jag förstår egentligen inte. När jag var 16 år, stod jag i valet och kvalet mellan två killar. Den ena 16 år liksom jag den andra 18 år. Egentligen ingen stor ålderskilnad. Men att jag skulle sitta hemma när han gick på krogen, och när jag sen ville gå på krogen inte ville det för då hade han redan gått igenom det. Nej, jag valde den killen i min egenålder. Vi tog tom. studenten samma dag, samma tid. Och vi är efter 8 år tillsammans fortfarande tillsammans och är sambos. Och vem vet vad som väntar i framtiden...

Kommentarer
Postat av: M o l l y m u s

De var superbra skrivet faktiskt! Och 8 år är inte illa, riktigt underbart :)

Jag och Kim är inte långt efter! :D

Postat av: M o l l y m u s

De va så lite så! :)

Ida är supergulligt faktiskt, killnamn är lite svårare :p

2009-05-09 @ 23:21:09
URL: http://mollymus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback