Tävlingsresultaten

Kanske skulle skriva hur det gick oxå...

Red först T2an. Banan var förjävlig och ojämn, men men det gick iaf.

Första momentet: valfritt tempo tölt - styvade sig ngt, och ngt roll inslag, men gick riktigt bra. Fick kommenterer -"mest bra takt, tendens till passtakt, ngt hög form, fin aktion" 4,5-5,0

Andra momentet: Långsamt tempo tölt: gick riktigt bra att hitta ett pra tempo och tickade på utan att jag behövde göra ngt mer än att driva och hålla kvar tempot: "bra takt, fin aktion, bra tempo" 5,0-5,5

Tredjemomentet: Tygelfrihet: Här gick det åt skogen. Förstår med det underlaget att Vattar hellre ville gå i trav vilket resluterade i : "många korrigeringar, ojämn takt, men bra tygelsläpp i rättgångart, fin aktion i rätt gångart" 2,0-4,0

Slutade på 4,3 och vann klassen. Kanske inte bästa jag ridit för, men jag är nöjd iaf.

Sen var det dax för femgång som blev lätt fyrgång istället då banan va kass. Vilket jag är glad för men femgångshästarna red i en klass för sig iaf.

Tölt:"mest bra takt, tendens till passtakt, ngt hög form, fin aktion" 5,0-5,5
Trav: "bra takt, taktren, bra sväv, lite hög och lång form, fin aktion". 5,5
Skritt: "bra takt, lite spänt" 5,0-5,5
Galopp: På ngt vänster så hittade min häst endast högergalopp, då han i vanliga fall brukar vara klockren i vänster galoppen. MEn men, vi nollade oss där.

Vi slutade på 4,0 och en andra placering.

Fick ett vitt schabrak med grön kant som vinst i T2an och mintgröna benlindor med glitter i i femgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback