Jag har överlevt dagen

Hade med mig kudden till skolan idag. Meddelade Agnetha om att jag hasde blivit uppsnittad och att jag kanske var tvungen att ändra ställning. Kollade på en film om Hocpise i uppsala, en väldigt rörande dokumentär. Omvårdnads lektionen avslutades med att jag stod på knä på stolen och armbågarna på bänken. Och Agnethas kommentar var: "Du är så söt när du står på dina knän sådär".

Åt lunch tillsammans med tjejerna. Fick sen tillbaka mitt prov i psykiatri som jag hade missat i måndags. Lyckades skriva ett MVG! Jätte nöjd för att bara ha pluggat endast en kväll! =) Sen hade vi läxförhöret som gick jätte bra. Eva (våran mentor) kom in i klassen och sa att lärarna ville ha ett möte med oss för att reda ut allt konstigt. Hmmm. Vi kände väl att vi var klara med det. Men vi gick med på det förutom M som sa att " jag har minsan varit hos L och tagit det mellan fyra ögon så jag är klar med det." Då frågade J om hon bara hade pratat för sig själv eller för hela klassen, vilket hon då får till svar " Nej, jag skulle aldrig i livet tänka mig att prata för ngn annan."

Alltså, herregud människa du är över 40 år. Inga dagis fasoner nu. Hon är den som mest suttit och klagat och rest agg mot läraren bakom ryggen på henne. MEn nu är det bara det att hon kommer försent till lektionerna.Och absolut INGET annat. Eller hur?! VAd menar du med att sitta och säga att undervisningen är undermåttig, och bla bla bla? JAg vet iaf vad jag har den människan nu. Har aldrig träffat en falskare människa ngn gång. Och till råga på allt så måste hon hela tiden köra över människor för att orka leva. *suck* Men tyvärr lilla gumman, jag är för stark för dig.


Efter detta blev klassen ännu mer splittrad, dom som snackat mest skit och så drog sig undan nu, medans vi vi som tycker samma saker som vi alltid tyck (dvs. att läraren kommer i tid till lektionerna, är närvarande och svarar på frågor utan att man blir dumförklarad) samlas efter skolans slut och pratar och är så j*vla arga. Men men. Nu är det iaf helg och mötet kommer att vara på måndag.


Ngt kul som hänt idag är att eller egentligen igår, så efter studiebesöket sprang mina klasskompisar som jag umgår med över ett ljus med ord på som stämde så bra övverns med våran lärare Brita, så vi betalade 6kr i var och sen fick hon det av oss, och hon höll på att börja gråta då. Men hon var så himlans tacksam.


Dagen kunde dock ha gått bättre. Men man ska ha lite att kämpa mot i livet oxå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback