Telefonen ringde

8.50 igår morse, han inte svara. Det var Malou som ringde. Det va KAOS i stallet, Frostrós hade gått igenom staketet, hingstarna va lite lätt hysteriska och det va oroligt i stoflocken. Ringde Malou på vägen upp till stallet. som tur hade Lennart kommit. Så allt va rätt lugnt. Malou undrade om jag kund köra Frostrós och Gloð till Bärby, visst kunde jag det. Skulle koppla på deras släp men det va bara sommardäck på den, så jag åkte till mamma och pappa och hämtade mitt släp. Fick frukost hos Malou och sen bar det av till Bärby. Och som ibland kan det inte vara en männsika där, och det va det inte. Hittade på Jenny på Reflexo som red i ridhuset. Lastade ut. Sen kom Jenny och Hreggi till stallet och jag lämnade lite rapport om hästarna. Åkte till Granngården och köpte spån. Malou och jag lag ut nytt spån i utestallet, fodrade hästarna, fick sen en underbar kaffe utav Malou. Hem och sov en liten stund, sen iväg till Ambulansen för att jobba natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback