Ridturen idag

Åkte upp till Forsmark vid 16 idag. Mockade, tog in hästarna efter lite om och men. Tog ut Vattar, fixade iordning honom för en ridtur. Märkte att han hade lite mugg på ena fram. Dessutom ser skorna riktigt fina ut. Peter lag på dom riktigt bra den här gången! =)

SLänge på Vattar 230g klockor. Tänkte vi skulle mest skritta men han va så himlans på och ville gärna tölta. Red runt i Bruket en sväng, och jäklarns vad bra han gick i tölten. Helt klockren, men dock lite hög i formen. Gick tom att öka om man tryckte ihop honom först. Han och jag var på kalashumör idag! Helt underbart va det!

Vattar böjdes i lördags och visade ingen hälta. Hur skönt som helst. Han hade antagligen bara fått en sträckning.

Så nu är det träningen igen som gäller, han har inte gått ner sig speciellt i kondis nu när han stått 3½vecka. Dom busar rätt mkt i hagen.

Imorgon är det stallet igen som gäller. Ska rida både VAttar och Thóri. Men jag vågar mig inte ut i skogen, jägarna kan ju ta misste på att jag sitter på en älg ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback