Denna j*vla helg eller vad ska man säga

Lördagsmorronen började med att jag och Martin åkte upp till stallet för att lasta in Vattar och jag skulle åka upp till Gävle för att tävla vårens sista tävling. Trodde jag. När jag kom till Forsmark märkte jag att trailern betedde sig konstigt. sen sa det *pang* och jag hade ett trasigt däck på trailern. Aja. Martin kom upp och hjälpte mig att byta till reservdäcket som va lika dåligt det. Så i Älvkarleby fick jag vända och åka hem. Trött som tusan va jag. Väl i stallet slängde vi bara ur alla grejor och sen åkte vi hem och åt lite lunch och jag försökte sova.

Sen va det dax för dusch, fixa håret, sminka sig osv. Alltså göra i ordning sig för Kvällen strapatser. Det blev jeans och en brun top. Jag och Sandra cyklade till bastuvik där det va dax för grillning och dricka. Sen blev det terräng krocket, vilket va så roligt att jag inte skrattat så mkt på jätte länge. Alkoholen flödade och alla hade riktigt roligt.

Sen bar det av till hummel och jag har inte sååå stor koll på vad som hände. har tydligen fått reda på saker i efterhand som jag inte har ngn aning om. Lugnare helg nästa helg får vi hoppas. Det slutade iaf med att jag, Sandra och MArtin gick hem till oss. SAndra skulle ha sina grejor och åka med tvåfärjan. Men hon va inte så svår överetalad och detslutade med att vi 3 sov i våran 120säng. Mysigt fast inte allt för trångt.

Vid 3 kom Erik upp till oss och skulle sova där. Det var väl OK. Eller kanske inte. Vaknar vid 4 och ska gå och kissa. Sen hör både jag och sandra som om det låter som Erik håller på att kväver sig själv. vi bökar upp martin och han får ta hand om en spyeende och halvt kvävd erik. JAg tar täcket och springer ut och sätter mig på loftgången. Är det ngt jag inte klara av är det fulla människor som spyr. Det är VIDRIGT! Så täcke och allt åkte in i tvättmaskinen på en gång.

Erik hade ingen som helst aning om var han var när han vaknade. Men sen kom ångesten. Han blev tom tvungen att ringa hem till mamma.

Jag cyklade med Sandra hem till henne där vi låg och solade och sov en stund.

Sen bar det av till Snäcksjön, fika med Kerstin, Eva, Olivia, Matilda, Ella och Malou. Och hälsade på Gwenda oxå. Gud så vacker häst. Men jäklarns så stor. vattar hade blivit förvisad till trädgården eftersom han va väldigt "hingstig".

Sen red jag lektion för Ella. Gick jätte bra. SKa lägga upp bilder senare. Både här och på Snäcksjöns blogg.

Nu ska jag lägga mig och sola en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback