Det blåser

Vad det blåser idag. Det bara viner i hela lägenheten. Naturligtvis så har man ju en taklägenhet, och det gör ju inte saken bättre. Vinden ligger på utifrån Öregrundsgrepen rakt på våran lägenhet. Inte lätt att sova då inte. =(

Det är egentligen konstigt att det överhuvudtaget kan blåsa. Vad 17 är det som gör att luftmassor kan flytta sig?! Finns säkert en bra förklaring. Men jag har ingen aning om den.

Vill ha bättre väder nu. Det är bara 6,9* ute idag. *suck* det blir till att ta fram en lite varmare jacka igen. Det bheöver väl iaf inte blåsa. Att det är mulet gör inte så mkt. Men jag gillar inte när det blåser.

Har ni tänkt på att man kan hoppa högt över saker som låter? Precis nu så hörde jag att ngt lät bakom mig, och nej det va inte teven. Utan den där grejen med "hår" på som man har till damsugaren. Den lixom gungade till bara sådär. Lite halvläskigt.

Jag har börjat fundera på om det är ngn mer än jag som är i lägenheten. Det brukar kunna låta konstigt ute i lägenheten när jag ligger i skrubben och ska sova. Nej det är inte grannen det är lixom i lägenheten. Sen så har jag ibland känt mig iaktagen. Läskigt. Men det är väl endå ingen som tror mig så jag vet inte varför jag skriver det här. Men men. Någon kanske gör det.

Idag blir det en lugn dag. Ska åka och fodra, tänker inte rida idag, men det lutar åt att longera Vattar idag. Har inte gjort det på väldigt länge. Så det är nog dax för det. Sen börjar jag jobba vid 16 idag till typ 20. Sen blir det att åka hem till tråkiga ensamma (om jag nu är det) lägenheten. Imorron ska jag kanske ut på krogen i Uppsala med Sandra om inte Martin kommer hem. Jag får se hur helgen blir.

Nej nu ska jag äta lite lunch, och sen ska jag hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback